Teri-Hus – Kampanj som genererade leads

1400
Leads
53 %
Direkt trafik
1200000
Nådda totalt

Teri-Hus är en finsk hustillverkare som bygger skräddarsydda huspaket anpassade enligt kundens önskemål angående husets utseende, egenskaper och planering.

Teri-Hus deltog i Bostadsmässan i Seinäjoki sommaren 2016. Hela 130 000 besökare besökte mässan. Eftersom detta är en bra plats för hustillverkare att träffa potentiella kunder, behövde Teri-Hus en kampanj som kunde stödja försäljningen genom hela köpprocessen.

Genero skapade en kampanj som genererade leads till Teri-Hus.

“Det är viktigt att olika funktioner stöder varandra, det räcker inte bara med ett bra hus” – Ulrika, VD Teri-Hus

Utmaningar

Det är hög konkurrens under Bostadsmässan då största delen av Finlands hustillverkare samlas på ett och samma ställe för att träffa potentiella kunder. Trots att besökarna faktiskt besöker hustillverkarens egenbyggda hus, krävs något som skapar kännedom om hustillverkaren både innan och under mässan, något som får besökaren att komma ihåg tillverkaren och deras unika hus. Sedan behövs även något som påminner besökaren om hustillverkaren efter själva besöket.

Med andra ord behövde Teri-Hus en marknadsföringskampanj som förvandlade potentiella kunder till leads. Till detta behövdes marknadsföringsåtgärder för varje del av konsumentens köptunnel.

 

Teri-Talot – Kampanja, joka generoi liidejä 6

 

Lösningar

Vi delade upp marknadsföringen i flera steg och sammanförde kampanjen för bostadsmässan med en parallell kampanj, Finlands vackraste Teri-hus.

Finlands vackraste Teri-hus fick stå för en del av skapandet av kännedom kring Teri-Hus, medan vi sedan skapade marknadsföringsaktiviteter för att successivt få besökare till hemsidan och samla leads åt Teri-Hus under Bostadsmässan.

Vi skapade först en kampanjsida för Bostadsmässan. Genom att sökmotoroptimera sidan kunde vi få organisk trafik till sidan, och samtidigt annonsera på relevanta sökord via Google Adwords.

 

 

På kampanjsidan kunde besökarna läsa om huset på mässan, delta i tävlingar och ladda ner en guide inför mässan.

 

Marknadsföringskampanjen delades upp i två faser, först behövde vi engagera besökarna under mässan och sedan behövde vi samla leads.

Under första fasen skapade vi kännedom om bostadsmässan och att Teri-Hus kommer att finnas på plats. Redan i detta skede började vi samla leads i form av e-postadresser och nyhetsprenumeranter. Detta i utbyte mot chansen att vinna biljetter till mässan.

I andra fasen började vi samla mer kvalitativa leads av personer intresserade av bostadsmässan och Teri-Hus. I utbyte mot information deltog de i utlottningen av ett presentkort till Teri-Hus, vilket avgränsade deltagarna till personer med intresse av att handla hos Teri-Hus.

Utöver kommunikation på Teri-Hus egna kanaler skapades annonser på Facebook, Instagram, Adwords och olika displaynätverk.

 

Teri-Hus kampanj som genererar leads

Resultat

Kampanjsidan besöktes av 19 000 unika personer. Första fasen hade en konverteringsgrad på hela 17.6 % och nådde ca 450 000 personer. Andra fasen nådde hela 719 000 personer och 6.4 % av besökarna på hemsidan deltog i tävlingen.

Totalt nådde kampanjen ca 1,2 miljoner personer och genererade över 1 400 leads. Det skapades ökad kännedom kring Teri-Hus. Direkttrafiken till hemsidan ökade med 53 % och organiska sökningar på företagsnamnet med 28 %.

Med hjälp av den data som samlades in om målgruppen under kampanjen, kan Teri-Hus utföra effektiv remarketing till sina leads och potentiella kunder.

 

Teri-Hus - Kampanj som genererade leads 8