Ditt varumärke behöver en berättelse

Marknadsföring

Allt du gör är en del av din varumärkesberättelse.

Från färgen och strukturen på din förpackning eller ditt visitkort, till din hemsida och din kommunikation på sociala medier. Allting fungerar tillsammans och dess synergi skapar din unika varumärkesberättelse.

När människor söker efter produkter online, söker de inte alltid efter den bästa produkten. De söker ofta efter intressanta berättelser att läsa eller vackra bilder att se på. För att fånga intresset hos människor behöver ditt varumärke stick ut ur mängden, både visuellt och verbalt.

Låt mig ge dig ett exempel: Skulle du vara intresserad av att läsa om julskinka i din dagliga tidning online? Antagligen inte. Men, skulle du vara intresserad av att läsa om världens mest finländska gris, från vilken lokala bönder har tillverkat din julskinka. Kanske, kanske inte. Men du vore i alla fall mer benägen att läsa det.

Vårt tips är enkelt. Skapa alltid en berättelse till ditt varumärke. Vare sig det är skinka eller borrtjänster du säljer så behöver ditt varumärke en varumärkesberättelse.