Ditt varumärke byggs på ditt varumärkeslöfte

Marknadsföring

Ett varumärke är byggt på löften.

Eller rättare sagt ditt varumärke är ett löfte till medarbetare, kunder, samarbetspartners och andra intressenter.

De företag som lever upp till de förväntningar som löftena skapar blir starka varumärken.

Vad är ditt varumärkeslöfte för dina viktigaste kunder? Lever din produkt eller tjänst upp till de förväntningar som dina löften skapar? Om inte, då behöver du tänka om och omdefiniera endera ditt löfte eller din produkt. Detta är vad varumärkesbyggande eller branding handlar om.

För några år sedan kunde varumärken komma undan med att inte leva upp till sina löften. I dag när konkurrensen är hårdare än någonsin och när alla kan snabbt sprida budskapet om en dålig produkt eller tjänst vidare på sociala medier gäller det att uppfylla de löften man lovar till sin målgrupp.
Vårt tips är enkelt. Ge aldrig löften du inte kan hålla.

Rasmus Östman

CEO / Strategy director