Genero blir Fonectas nya marknadsföringspartner

Pressmeddelanden Growth marketing

Fonecta valde Genero till att effektivera försäljningen på de digitala kanalerna

Fonecta Ab som erbjuder digitala marknadsförings- och försäljningstjänster har valt marknadsföringsbyrån Genero Ab till marknadsföringspartner. Målsättningen med samarbetet mellan Fonecta och Genero är att förnya marknadsföringskonceptet, så att Fonecta kan övergå från kampanjfokuserad marknadsföring till kontinuerlig marknadsföring.

Fonecta investerar allt mer i att binda samman försäljning och marknadsföring, och i att få fram resultatbringande och mätbar marknadsföringskommunikation.

Spelplanen inom marknadsföring förändras kontinuerligt. Fonecta som går i spetsen när det kommer till digitala marknadsförings- och försäljningstjänster i Finland övergår från sitt traditionella kampanjbaserade tankesätt till en mer kontinuerlig marknadsförings- och serviceutveckling. Fonecta sökte en ny samarbetspartner med ett starkt digitalt kunnande, och framförallt en klar syn på hur man sammanför försäljning och marknadsföring. De krävde också ett starkt kunnande inom inbound-marknadsföring.

”Våra behov ändras snabbt och ofta och vi sökte en smidig samarbetspartner som klarar av att hänga med i svängarna. Vi upplever att Genero är en frisk vind i den finska marknadsföringsbranschen”, konstaterar Fonectas marknadsförings- och kommunikationschef Sara Antila.

Fonecta som är en av de största digitala försäljnings- och marknadsföringsaktörerna i Finland hade som önskemål att hitta en ny partner som både kan stöda och komplettera företagets egna starka marknadsföringskunnande och även tillföra nya idéer till verksamheten.

Marknadsföringsbyråer har traditionellt koncentrerat sig på att öka synligheten genom reklam. Generos synsätt är lite annorlunda.

”Vi kallar oss själva för en growth marketing byrå. Vi är en kreativ byrå, som lockar nya engagerade kunder. Vi mäter, testar och bevisar allt vi gör, och nöjer oss inte endast med siffror som känns bekväma. Vi fungerar långsiktigt vilket innebär att vårt arbete inte tar slut när en kampanj är utförd”, säger Generos COO Sebastian Östman.

“Fonecta är ett av de första finska bolagen som lyckats digitalisera sin traditionella verksamhet och är därför en väldigt intressant kund för oss”, säger Generos kundansvariga Mikaela Nyman.

 

Tilläggsinformation:

 

Sara Antila

Marknadsförings- och kommunikationschef, Fonecta Oy

0400 955 115

sara.antila@fonecta.com

 

Sebastian Östman

COO & Co-founder, Genero Oy

050 3084 196

sebastian.ostman@genero.fi

 

Fonecta Ab fungerar som partner för 50 000 finländska företag inom digital marknadsföring. Vi hjälper våra kunder att hitta köpvilliga kunder på internet, snabbt och enkelt via sökmotorer, hemsidor eller sociala medier. Vi levererar 30 000 kontaktförfrågningar dagligen och i våra kanaler görs varje dag över en miljon sökningar. Till våra webbtjänster hör Fonecta.fi, Finder.fi och Fonecta Caller. Fonecta sysselsätter 650 personer på sex olika orter. www.fonecta.fi

 

Genero Oy Ab är en growth marketing-byrå som startade sin verksamhet år 2009. Vi på Genero fokuserar främst på att bygga brand och öka våra kunders försäljning. Genero sysselsätter i dag 26 personer i Helsingfors och Jakobstad. Till Generos kunder hör bl.a. Snellman, AGA, Folksam, Friends & Brgrs, Mr. Panini, MUSH, Kauppalehti och Unilever. Generos totala omsättning för år 2016 var 1,9 miljoner euro.

Genero Oy Ab / Österviksgatan 22 B / 00210 Helsinki / genero.fi/sv