Genero – The Growth Marketing Co.

Genero Crew Growth marketing

Ända sedan vi startade Genero hösten 2009 har vi funderat på i vilken byråkategori Genero passar bäst. Vi har aldrig riktigt känt att vi passat in i den bransch vi verkar i. Ibland har man verkligen fått kämpa med frågan varför man ens jobbar i branschen.

Under 8 års tid har vi sagt att vi är en digital reklambyrå trots att det inte känts rätt. Vårt mål har alltid varit att utnyttja sociala medier och sök så effektivt som möjligt. Redan från början förstod vi att för att lyckas i sociala medier krävs en tydlig branding- och kommunikationsstrategi samt riktigt bra innehåll. Därför har vi valt att jobba med helheten från strategi och koncept till implementering.

Trots att vi på Genero har väldigt olika kunskapsområden och personer som jobbar med strategi, design, copywriting, webbutveckling och growth hacking så finns det en gemensam drivkraft att jobba för mätbara resultat och att nå de mål och nyckeltal som sätts upp tillsammans med kunden. Vissa kan tycka att detta är en självklarhet, men efter 8 år i branschen kan jag säga att det inte är så.

För att på riktigt jobba med resultatdriven marknadsföring krävs ödmjukhet, man bör kunna jämka på sina egna idéer och helt fokusera på vad målgruppen gillar. Som kreatörer och marknadsförare är det lätt att hamna i fällan att man skriver texter eller gör design som man själv tycker är riktigt bra, men missar vad målgruppen tycker är bra. Detta syns ofta på “häftiga” webbsidor som är svåra att använda, häftiga eller roliga reklamannonser som helt saknar ett tydligt budskap eller produkter som det inte alls finns ett behov för. Som en väldigt erfaren strateg brukar säga, de bästa idéerna kommer när man använder sunt bondförnuft.

Vi, grundarna till Genero är entreprenörer, vår passion är att bygga företag och hjälpa våra kunder att nå sina mål, vi ser det inte som viktigaste att vinna reklampriser som delas ut mellan medlemmar i branschen. Förstås kan det också vara roligt ibland eftersom vi är tävlingsinriktade, men det som är betydligt mera motiverande är när det går bra för våra kunder. Det är denna kultur vi på Genero vill bygga vidare på och därför känns Genero – The Growth Marketing Co. mycket mera rätt för oss än digital reklambyrå.