Så här gör du reklamfilm för ditt företag

Design & Copywriting Marknadsföring

Videon är dagens melodi och har i många avseenden redan ersatt den traditionella texten. Reklamfilm har därför blivit en kritisk del av ett företags framgångsrika marknadsföring samt innehållsproduktion. Är du redan övertygad, eller funderar du ännu på om och hur du borde kicka igång videoproduktionen för ditt företag? Grubbla inte längre, vi berättar här hur du kommer igång med filmandet och även hur du marknadsför dina videor på bästa möjliga sätt.

Reklamfilm ABC

Det krävs idéer för att göra videor! 

Raffinera idéer till ditt företags videoproduktion från vårt förra blogginlägg.

Sommaren är en ypperlig tidpunkt för att göra video. Vill du skapa videor tillsammans med oss?

Planera filminspelningen noggrant

Allt planeringsarbete och alla små detaljer bör vara klara när kameran börjar rulla. Detta skede är nog redan tillräckligt spännande och blir inte bättre av bortglömda små praktiska detaljer.

Kom ihåg att skriva ett filmmanus för din video.

Öva in dina repliker så att de verkligen sitter. Till och med den minsta stamning eller irrande blick kommer att synas i videon, och försämra slutresultatet avsevärt. Så öva, öva, öva!

Fundera på rekvisita, scenografi, kläder samt vilka ställen och landskap som är optimala för din film.

Har du tänkt på att du behöver filmutrustning? Glöm framförallt inte mikrofonen, den är viktig! Kanske det även krävs reflektorer för att få till det perfekta ljuset. Och i inslag med långa tal kan det vara bra med en prompter, så att du diskret kan läsa texten.

Gör slutligen ännu en storyboard, alltså ett bildmanus, där du illustrerar händelseförloppet i videon och kameravinklarna du vill använda dig av.

Vem kommer att spela in reklamfilmen? Tänker du filma själv eller kunde det löna sig att ta hjälp av ett proffs?

En kunnig samarbetspartner som growth marketing byrån Genero behärskar alla skeden i en videoproduktion. Våra proffs har tillgång till en stor mängd utrustning och tekniska prylar som ditt företag kanske inte har. Och vi har definitivt koll på alla små kluriga detaljer videoproduktion innebär.

Redigera dina videor till en slutprodukt.

Allt material som du får på band är troligtvis inte lämpligt för den färdiga reklamfilmen. Du hamnar förmodligen att editera din video rejält. Möjligtvis vill du även ha med musik för att förstärka intrycket du vill ge om ditt brand.

Gör upp en plan hur du tänker marknadsföra dina videor.

Arbetet tar inte slut när dina videor är färdiga.

Att göra reklamfilm är en stor investering för ditt företag och därför vill du naturligtvis att det även ska synas i försäljningen. Utnyttja YouTube och sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn för att sprida din reklamfilm.

Försök få dina nuvarande kunder, fans och potentiella kunder att se och dela dina videor. Fundera hur du får videorna att ranka högt på Google. Utnyttja sökord och optimera texterna som beskriver dina videor. På det här sättet får du mycket gratis trafik till din webbplats, vilket är till hjälp långt in i framtiden.

Läs vårt förra inlägg ifall du ännu undrar varför det överhuvudtaget lönar sig att satsa på video. Video är ett måste för nutidens och framtidens företag! Du drar nytta av att alla företag inte ännu har filmer, och titta så fantastisk en video kan bli! Här är klädbrandet Laesh somriga video.

 

 

Publicera videoinnehåll med jämna mellanrum.

Är du beredd att publicera reklamfilmer varje vecka? På det här sättet får du mer potentiella kunder till ditt företag, och samtidigt knyter du närmare band med dina nuvarande kunder och fans.

 

Kom igång med ditt företags reklamfilm!

Lycka till med ditt företags videoproduktion!

Kontakta oss så snart som möjligt ifall du vill ha hjälp med din videoproduktion redan i sommar! Generos reklamfilmer har alltid som målsättning att öka ditt företags försäljning.

 

Kontakta oss så snart som möjligt ifall du vill ha hjälp med din videoproduktion redan i sommar!