Varför satsa på företagsfilm?

Design & Copywriting Marknadsföring Growth marketing

Video är nu en het trend inom innehållsmarknadsföring! Att göra företagsfilm låter svårt och krångligt och därför har inte alla företag ännu påbörjat sin filmproduktion. Det här är en utmärkt orsak till varför just du borde satsa på företagsfilm. Vi avslöjar i detta blogginlägg även en mängd övriga orsaker till varför ditt företag bör börja satsa på video.

Varför är videoformatet så effektivt?

Mängden av information vi dagligen tar emot är enorm och överdoseringsrisken är ständigt närvarande. Det visuella innehållet i en video kan lätt processeras och videon blir en frisk fläkt i informationsflödets gränslöshet. Därför fungerar video bra som format!

Se i denna video hur DSV sätter upp ett vindkraftverk:

 

 

Video är dagens fenomen och därför en kritisk del av ett företags innehållsproduktion och marknadsföringskommunikation. Ifall ditt företag inte ännu gör videor missar du något värdefullt! Vill du göra videor för ditt företag tillsammans med oss?

Företagsfilm har en positiv inverkan på ditt företags försäljnings- och marknadsföringsåtgärder. Videor ökar allmänhetens medvetenhet och förtroende för ditt brand. 

Det är lätt att göra intryck nu när alla företag inte ännu vaknat upp och insett vikten av videoproduktion.

Människor tittar gärna på video. En video fångar lätt tittarens intresse och uppmärksamhet, men hur långa videor tror du att en tittare orkar se ända till slutet?

En stor del av oss konsumerar videor dagligen och även företagsledare tittar på videor varje vecka.

Företagsfilm är ett bra och relevant media för dina potentiella och nuvarande kunder och även för dina fans som redan följer dig. Video går hem! Här är troliga orsaker till varför videon blivit så populär.

Den visuella videon är en fängslande kommunikationsform. Med hjälp av videor skapar du känslomässig kontakt till dina tittare, vilket har konstaterats fungera bra i marknadsföringssyfte.

Vill du se mer interaktion av dina kunder? Lösningen är isåfall video. Välgjorda videor delas idag givmilt vidare, till och med lättare än text.

Video har dessutom snabbt blivit ett lika omtyckt format som text, eller vem vet, kanske den redan passerat den traditionella texten i popularitet?

Utnyttja videor i ditt företags digitala marknadsföring, försäljning och kommunikation. Video kan användas i köpprocessens alla skeden.

Företagsfilmen har fått uppsving av den teknologiska utvecklingen

Google gillar video och videon har därför en direkt påverkan på sökresultatet. Att Googles algoritm favoriserar videor är klart och sökmotoroptimeringen för ditt företags hemsida förbättras därför om du använder dig av video. Det är alltså ett relativt enkelt sätt att få mer trafik till ditt företags hemsida.

Videotjänsten YouTube är världens näst mest använda sökmotor direkt efter Google. Underskatta alltså inte betydelsen av YouTube, utan utnyttja den istället!

Facebook boostar videor, och har lovat satsa stort på videoteknologi även i fortsättningen. Kanske du redan upptäckt Facebooks autoplay som sätter igång videor automatiskt och ljudlöst. Tänk om detta endast är början på videons segertåg?

Video fungerar ypperligt även i e-postmarknadsföring. Andelen som öppnar ditt e-mail ökar ifall du använder ordet video i rubriken. Dessutom minskar avbeställningar av nyhetsbrev ifall du använder dig av en video. Testa och se!

Visste du förresten att videor boostar konverteringarna för din hemsida? Med hjälp av videor får du lättare dina potentiella kunder att konvertera, dvs. att ladda ner en viktig guide, fylla i ett formulär eller något annat som kan resultera i ett köp.

 

Företagsfilm ökar försäljning!

Summa summarum: Användning av video ökar försäljningen för ditt företag! Videoproduktion resulterar dessutom i bra ROI. Den pengamässiga investering som krävs för att göra en video genererar mer i försäljning. Detta kan vi bevisa med konkreta siffror.

Starta din videoproduktion nu!

Vi på growth marketing byrån Genero hjälper dig gärna med att göra företagsfilm, med målet att öka ditt företags försäljning.