Crème Bonjour

Bakgrund

Crème Bonjour är ett mycket välkänt varumärke och en marknadsledare inom färskostbranschen. Problemet var att Crème Bonjour inte hade utvecklat sin digitala närvaro enligt de kriterier som krävs i dagens läge. Crème Bonjour använde sig av en flashbaserad hemsida, som varken kommunicerade varumärkets identitet eller vars innehåll hittades av sökmotorer. Generos uppgift var därmed att planera och utveckla en ny hemsida, så att den passade Crème Bonjours identitet.

Utmaningar

Eftersom Crème Bonjours hemsida var omodern var målet att skapa en fräsch och användarvänlig hemsida, som hittas av sökmotorer. Crème Bonjour hade inte heller synlighet på sociala medier.

Förverkligande

Vi uppdaterade hemsidans utseende för att se till att hemsidan är i linje med varumärkets image. För att uppdatera Crème Bonjours hemsida använde vi oss av WordPress. Vi såg även till att sidans innehåll hittades via Google och andra sökmotorer genom att göra en nyckelordsanalys.

 

 

 

Tack vare det positiva resultatet med hemsidan, bestämde sig Crème Bonjour för att fördjupa samarbetet med Genero. I och med det blev det aktuellt för oss att arbeta med Crème Bonjours sociala medier: vi skapade konton på Facebook och Instagram, och gjorde därefter en noggrann innehållsplan för båda medierna.

Genero blev därmed Crème Bonjours digitala marknadsföringsbyrå, som ansvarar över varumärkets hemsidor, planerar och producerar innehåll till sociala medier samt skapar kampanjkoncept.