Mr. Panini – Förnyelse av varumärket

Bakgrund

Vår kund Mr. Panini bestämde sig för att expandera sin försäljning till livsmedelsbutiker i början av år 2015. I och med att de uppdaterade sina distributionskanaler var det även läge att uppdatera företagets varumärkesstrategi.

 

Mr. Panini - Brändiuudistus 14

 

Utmaning

Omgivningen i livsmedelsbutiker är utmanande och konkurrenskraftig eftersom det råder stor efterfrågan på synlighet och plats i butikshyllan. Målet var att designa en ny förpackning som förmedlar produktens unika egenskaper och som syns i livsmedelsbutikers hyllor. Mr. Panini har alltid ansett att det är viktigt för ett litet varumärke att ha starka egna kanaler, så  därför var även uppdatering av varumärkets hemsida en väsentlig del i planeringsprocessen.

 

Mr. Panini - Reipas kasvu siivittänyt koko konsernin tulosta 2

 

Mr. Panini - Brändiuudistus 13

Förverkligande

Utmaningen i att marknadsföra Mr. Paninis unika produkter gjorde vi till en möjlighet. Vårt mål var att förmedla företagets värdesättningar genom uppdateringen av hemsidan: att företaget värdesätter produkter och råvaror som är tillverkade i Finland. Det togs även upp i de uppdaterade förpackningarna, där det tydligt fanns information om produkten och dess innehåll. Dessutom lät vi göra en video om tillverkningsprocessen.