Facebook testar ”offers” på e-butiker

Marknadsföring

Facebook testar erbjudanden för e-butiker.

Redan för några veckor sedan har en av Nordens största modebutiker på nätet fått tillgång till tjänsten som ger möjlighet att skapa ”rabattkuponger” på Facebook.

Detta förenklar en hel del och gör att e-butiker snabbt kan rulla ut en rabbattkampanj åt sina Facebook fans, kolla mer på: http://www.facebook.com/help/offers. Med Facebook erbjudanden kommer e-butiker att enklare kunna driva försäljning från Facebook. Facebook offers ger också en viral effekt av att t.ex. jag ser i mitt nyhetsflöde när mina Facebook vänner utnyttjar ett erbjudande.

Fansen vill ha erbjudanden

Undersökningar som gjorts har tydligt visat på att de som gillar ett brand på Facebook vill i första hand få tillgång till erbjudanden. Därför börjar det bli på tiden att Facebook lanserar detta som kommer att gynna både konsumenter och e-handlare. Vi får bara hoppas att de slutar testa och börjar istället göra något för att få ut tjänsten så snabbt som möjligt åt alla Facebook annonsörer, också åt vi som är så skickliga att vi klarar oss med mindre mediebudgeter.

Ifall du vill veta mer om Facebook annonsering och marknadsföring i Norden kan du kontakta oss på Genero för mer information.