Halti satsar på internationell tillväxt via webben

Pressmeddelanden

Halti Oy och growth marketing-byrån Genero har ingått ett samarbetsavtal, dels för att göra varumärket Halti mer känt ute i världen och dels för att öka företagets digitala växelverkan.

– Förutom Finland satsar vi på Tyskland, Nordeuropa och Nordamerika, säger Haltis verkställande direktör Sami Kiiski.

Halti valde Genero som samarbetspartner på grund av Generos prisbelönta kunnande inom digital marknadsföring och growth marketing.

– Vi är väldigt glada över att ha hittat en finländsk samarbetspartner som kan hjälpa oss att växa, och som dessutom har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring utomlands. Nu får vi ett kompetent stöd i vår tillväxt, ett engagerat team med företagaranda, säger Sami Kiiski.

Kiiski är övertygad om att Halti kommer att hitta nyckeln till internationell framgång genom att investera i digital marknadsföring och att utveckla kundernas digitala köpresa.

Data, innovativitet och högklassiga produkter som framgångsrecept

Som resultatinriktad digital marknadsföringsbyrå kommer Genero att hjälpa Halti stärka sitt varumärke och öka sina marknadsandelar genom att använda data, sociala medier och metoder inom digital marknadsföring som kallas growth hacking.

– Vi är nöjda över att få göra strategiskt samarbete med Halti, som betraktar marknadsföring som en viktig investering för att få affärsverksamheten att växa. Halti har en bra kollektion och deras produkter håller hög kvalitet. Utgående från dem kan vi skapa en inspirerande digital köpresa för kunden, som på ett naturligt sätt passar personer med idrott och friluftsliv som hobby, säger Generos operativa chef Sebastian Östman.

Bildlänk
https://drive.google.com/file/d/1QW5t7RduaFWj1op3mKRFr2zYTUUKUYVm/view?usp=sharing

Tilläggsinformation
Operativ chef Sebastian Östman, Genero, tfn +358 50 308 4196, sebastian@genero.fi
Verkställande direktör Sami Kiiski, Halti, tfn. +358 50 3890 901, sami.kiiski@halti.fi

Genero Ab är en growth marketing-byrå med fokus på mätbar digital marknadsföring, vars mål är att öka kundföretagens tillväxt. Genero är en del av A-lehdet koncernen. Till Generos kunder hör bland andra Fonecta, Snellman, Komplett Bank, Kokkikartano och Friends & Brgrs. I fjol hade företaget en omsättning på 5 miljoner euro. Läs mer: www.genero.fi

Halti är en finländsk tillverkare av outdoor-produkter, som har specialiserat sig dels på kläder för idrott och friluftsliv och dels på utflyktsutrustning. Haltis produkter är överlägsna när det gäller funktion och har en välgenomtänkt naturnära design som bidrar till fantastiska upplevelser i naturen. Vi tillverkar produkter för nyfikna, aktiva och krävande friluftsmänniskor som värdesätter praktiska lösningar, smarta tekniska material, perfekt passform samt vacker och minimalistisk nordisk design. Under de senaste 40 åren har produkter från Halti använts på flera av de allra vackraste och mest oförglömliga platserna i världen. Vi är ett av få företag i branschen som har utrustat expeditioner till både Nord- och Sydpolen samt till Mount Everest. På Halti håller vi oss till vår tradition att uppmuntra människor att uppleva naturen när den är som bäst. Läs mer: www.halti.fi