A-lehdet stärker sin digitala kompetens genom att köpa andel i Growth Marketing-byrån Genero

Pressmeddelanden Genero Crew Growth marketing

A-lehdet har köpt en 49 % andel i den snabbt växande marknadsföringsbyrån Genero. Genom affären stärker A-lehdet serviceutbudet för sina företagskunder. Generos kunder får i sin tur nytta av A-lehdets starka kompetens på innehållsmarknadsföring samt att kunna nå ut till konsumenter både digitalt och i print. Målet med samarbetet är att utveckla nya digitala produkter och tjänster för att bättre kunna uppfylla de kriterier och behov som dagens varumärken har.

“Vi ser verkligen fram emot de möjligheter affären ger och att vi kan börja hjälpa våra kunder genom mångsidiga marknadsföringstjänster. Vår starka kompetens gällande innehåll kompletteras nu med Generos digitala kompetens,” säger A-lehdets Vd Kaisa Ala-Laurila.

Förutom omtyckta medier som når miljoner finländare varje vecka hjälper A-Lehdet sina företagskunder med innehåll- och mediestrategi, konceptplanering och  produktion samt med distribution av innehåll. Affären stärker A-lehdets kompetens framförallt inom resultatdriven digital marknadsföring och planering av webbplatser.

“Vårt mål har alltid varit att skapa så bra resultat som möjligt oberoende av kanal. Den starka tillväxten de två senaste åren visar att det finns ett behov av byråer som kombinerar strategi och kreativ planering med teknik och datadriven marknadsföring. Konkurrensen om att fånga målgruppens uppmärksamhet i digitala kanaler ökar hela tiden. Det räcker inte längre med att innehållet är bra, utan allt som skapas måste vara utmärkt. Tillsammans med A-lehdet kan vi ta våra kunders kommunikation till nästa nivå och skapa innehåll som verkligen intresserar,” konstaterar Generos Vd Rasmus Östman.

 

För mera information:

A-lehdet Oy, Vd Kaisa Ala-Laurila, +358 40 777 9212

Genero Oy, Vd Rasmus Östman, +358 40 742 9523

 

A-lehdet koncernen är ett modigt och nytänkande mediehus som har växt till en auktoritet inom boende och hälsa samt en föregångare på inflytande i digitala kanaler. A-lehdet koncernen består av moderbolaget A-lehdet Oy och dotterbolagen Finnish Design Shop Oy och Oma Terveys Oy. Koncernens omsättning 2017 var 102,5 miljoner euro.  

Genero Oy är en growth marketing byrå som fokuserar på resultatdriven marknadsföring. Till kunderna hör bl.a. Fonecta, Unilever, Snellman, OK Perintä och Friends & Brgrs. Företagets omsättning 2017 var 3,5 miljoner euro.