Mutti tar hjälp av Genero för att förnya sin globala webbplats

Pressmeddelanden

Italiens stolthet Mutti är också ett älskat tomatvarumärke i Finland. När Mutti nu ska förnya sin globala webbplats väljer företaget att samarbeta med Genero för att komma åt den finländska expertisen inom growth marketing. Generos uppgift är att först skapa ett koncept för Muttis internationella webbplats och sedan förverkliga sajten, som ska sprida matlagningsinspiration världen över.

Muttis ja Generos vägar möttes redan 2017, då Mutti behövde innehåll för sociala medier på den nordiska marknaden.- Då gjorde vi några lyckade videoprojekt och nu fortsätter vi samarbetet i ett större projekt, säger Sebastian Östman som är operativ direktör på Genero.

Våren 2019 konkurrensutsatte Mutti uppdraget att ta fram ett nytt koncept för Muttis internationella webbplats och förverkliga det. Det handlade om en stor anbudsgivning, i vilken många byråer deltog.

Enligt Muttis marknadsföringsdirektör Marcello Gelo gjorde Genero ett gott intryck redan i det första samarbetsprojektet. Företaget visade en dynamisk och samarbetsvillig inställning, tog kontakt på ett snabbt och smidigt sätt och teamet kändes ungt och energiskt.
– Vi valde Genero främst på grund av deras expertis inom digital marknadsföring och de fina resultat som Genero har lyckats uppnå inom sökmotoroptimering. Genero arbetar resultatinriktat och tar i där det behövs. Generos synsätt är både öppet och internationellt, och det är något som vi uppskattar, säger Gelo om Muttis val av Genero som samarbetspartner.

Att få ett internationellt välkänt brand som kund är ett steg i rätt riktning för Genero, som fyller 10 år i höst.
– Först tvekade vi, och funderade om vi alls skulle våga ge oss in i en tävling med stora internationella byråer. Inom teamet kom vi ändå fram till att vi visst kan lyckas även i Sydeuropa, eftersom vi redan hör till Finlands experter inom mätbar digital marknadsföring, konceptplanering och produktion, säger Östman.

Italienarna nappade på Generos pitch och ett intensivt arbete inleddes under sommaren. Tack vare smidigt samarbete har projektet framskridit enligt tidtabellen. Resultatet av arbetet får vi se under hösten.
– Vi vill växa internationellt, och därför passar det utmärkt att vi samarbetar med Mutti. Att vi lyckats få Mutti som kund visar att vårt kunnande värderas högt även utanför Finlands gränser, säger Östman.

Tilläggsuppgifter
operativ direktör Sebastian Östman, Genero, tfn. +358 50 308 4196, sebastian@genero.fi
marknadsföringsdirektör Marcello Gelo, Mutti, marcello.gelo@muttispa.it

Genero Ab är en growth marketing-byrå med fokus på mätbar digital marknadsföring, vars mål är att öka kundföretagens tillväxt. Genero är en del av A-lehdet koncernen. Till Generos kunder hör bland andra Fonecta, Snellman, Komplett Bank, Kokkikartano och Friends & Brgrs. I fjol hade företaget en omsättning på 5 miljoner euro. Läs mer: www.genero.fi

Sedan år 1899 har Mutti-familjen spridit sitt helhjärtade engagemang för allt som berör deras 100% italienska tomater – solen, jordmånen, regnet samt Parmaregionen och dess invånare. För Mutti duger bara tomater av bästa kvalitet, som fått växa och mogna i solen och som skördas först när de smakar som bäst. I mer än 100 år har vi dagligen arbetat med att bevara tomaternas smak från jord till bord. Tomater från Mutti smakar färsk sommartomat och innehåller varken tillsatser eller konserveringsmedel. Läs mer: www.mutti-parma.com