Ellos valde Genero som nordisk partner för sökmotoroptimering

Ellos AB och growth marketing-byrån Genero har ingått ett samarbetsavtal för att ytterligare öka den organiska trafikens andel av försäljningen i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

– I fjol anlitade vi Genero för att kontinuerligt hjälpa oss med sökmotoroptimering för ellos.fi. Vi är nöjda med det som levererats hittills och vi har sett bra resultat, säger Ellos ansvariga för sökmotoroptimering Lukas Wallin. 

Ellos valde Genero som samarbetspartner på grund av Generos prisbelönta kunnande inom digital marknadsföring och särskilt sökmotoroptimering för stora sajter.

– Vi är glada över att ha hittat en samarbetspartner som kan hjälpa oss på alla fyra marknader. Vi har högt uppsatta mål för året och Genero känns som rätt partner i arbetet att accelerera utvecklingen av vår organiska omsättning, säger Lukas Wallin.

Som resultatinriktad digital marknadsföringsbyrå kommer Genero att hjälpa Ellos att stärka sin organiska synlighet och öka sin försäljning genom att stärka utvalda produktkategorier med såväl teknisk sökmotoroptimering som högklassigt innehåll.  

– Vi är glad över möjligheten att få jobba med samtliga Ellos-marknader, det ger oss ett helhetsgrepp om arbetet. Ellos har redan en hel del organisk trafik och har gjort många bra optimeringsinsatser. De har ett brett utbud av produkter som ligger rätt i tiden och som kunder söker efter på nätet. Jag ser fram emot det kommande året med Ellos och förhoppningsvis många år framöver, säger Generos digitala direktör Jonathan Björkskog.

Tilläggsinformation

Business Unit Director Linda Kass, Genero, tfn +358 44 780 58 14, linda@genero.fi

SEO specialist Lukas Wallin, Ellos Group, lukas.wallin@ellos.se