Growth Marketing-byrån Genero öppnar i Stockholm

Nu står det klart att Christopher Oksman blir Generos Sverigechef och Edvin Årefors byråns Business Director, när Growth Marketing-byrån Genero expanderar till Sverige.

Genero är en growth marketing-byrå med fokus på mätbar digital marknadsföring, vars mål är att öka kundföretagens tillväxt. Byrån startades för 10 år sedan i Helsingfors av Sebastian Östman och Rasmus Östman, samt Jonathan Björkskog, alla med rötterna i Jakobstad, i den finlandssvenska delen av Österbotten.

Idag har man kontor både i Jakobstad och i Helsingfors och är en av landets snabbast växande byråer. Bara under 2019 växte Genero med 45 procent och omsätter över 7 miljoner euro. Expansionen till Sverige är en del av denna utveckling.

Vi har haft en fantastisk utveckling i Finland de senaste åren och ha sedan 2012 även jobbat med kunder på den svenska marknaden. Under det senaste året har omsättningen från Sverige ökat kraftigt. Nu kör vi igång vår verksamhet på allvar i Stockholm , säger Christopher Oksman, Sverigechef och partner på Genero.

Vi är glada och stolta över att ha rekryterat Edvin Årefors till oss som Business Director. Hans tidigare erfarenheter av svenska och nordiska kunder kommer att stärka vår verksamhet ytterligare, fortsätter Christopher Oksman.

Edvin Årefors kommer närmast från rollen som försäljningsansvarig på Loyaltic, en byrå där han har jobbat i 8 år med kunder som Microsoft, Coca-Cola och Zound Industries.

Jag har följt Genero sedan en tid tillbaka och det byrån har åstadkommit i Finland på kort tid är imponerande. Det känns fantastiskt roligt att dra igång den svenska verksamheten ihop med Christopher och fokus kommer ligga på att ge värde i hela kundens digitala resa. Jag är supertaggad på att få köra igång, säger Edvin Årefors.

Vi ser ett ökande intresse bland många företag att välja bort den traditionella reklambyrån och istället välja en tillväxtbyrå som hjälper dem att växa på flera områden. Det är där vi kommer in som den growth marketingbyrå vi är, säger Christopher Oksman.

För mera information:
Christopher Oksman, christopher.oksman@genero.fi, +358 40 736 0733
Edvin Årefors, edvin@genero.fi, +46 70 753 69 94

Genero Ab är en growth marketing-byrå med fokus på mätbar digital marknadsföring, vars mål är att öka kundföretagens tillväxt. Genero är en del av A-lehdet koncernen. Till Generos kunder hör bland andra Mutti, Snellman, Komplett Bank, Halti, Kokkikartano och Gold & Green. 2019 hade företaget en omsättning på 7,3 miljoner euro. Läs mer www.generodigital.se