Tre nya i Genero Crew

Genero Crew

Goda nyheter! Genero växer starkt. I samband med tillväxten har Genero Crew vuxit med tre nya medlemmar under senaste månaderna. Genero har lyckats locka Junior Designer Josefin (till vänster i bilden), Junior Copywriter Viivi (i mitten på bilden) och Heidi (till höger i bilden) som sköter Generos egen marknadsföring till vårt team. Detta är en berättelse om hur de nya hittade sin väg till Generos besättning.

 

Genero Crew’s Junior Designer Josefin

Josefin började på Genero i mitten av mars.

”Jag hade skickat en öppen ansökan till Genero redan en gång tidigare, men just då fanns det inte jobb. Andra gången hade jag bättre tur.

Under den första intervjun hade jag en känsla av att hit måste jag. Efter den andra intervjun var jag så lycklig då jag blivit vald – äntligen hade jag sluppit till Genero.

Genero är mitt första jobb inom min egna bransch. Det här är det perfekta stället nu när kunskaperna är fräscha från skolan. På Genero finns det utrymme att ta ansvar och utvecklas. Jag har fått göra saker som jag för två månader sedan inte kunde och har därför utvecklats enormt. Tänk att jag på heltid får göra precis det jag tycker om! Varje morgon ser jag fram emot att åka till jobbet och jag har inte längre någon söndagsångest.”

Josefin har under sina första månader editerat receptfilmer till Créme Bonjour, gjort reklamer, videor, bearbetat bilder till sociala medier och nätsidor till våra kunder.

Josefin blev tipsad om Genero av sin kompis som jobbat här. Josefin hade då nyligen fått sin examen inom grafisk design från Novia i Jakobstad, där även Genero har kontor. Nu jobbar hon på Generos kontor i Helsingfors.

 

Genero Crew’s Viivi, Junior Copywriter

Viivi blev en medlem i Genero Crew i början av mars.

Viivi hade tidigare jobbat på större företag, men kände att hon inte riktigt hittade sin egen plats. Hon stötte på Generos jobbannons på LinkedIn, som sedan guidade henne vidare till våra blogginlägg där medlemmarna i Genero Crew glatt berättade om sina jobb.

“Nu kan det bli en match, tänkte jag. Samma feeling hade jag även på arbetsintervjun.

Människorna är det bästa med Genero. Vi har en bra gemenskap. Här ges ansvar och man får också ta det själv. Flerspråkigheten här är också fantastisk. En vanlig arbetsdag hör jag åtminstone tre språk.

De största kickarna får jag av att jobba med mat och jag bloggar och fotograferar mat även som hobby.

På Genero får jag använda mina styrkor och göra intressanta saker varje dag. Jag har mitt drömjobb, åtminstone för tillfället.”

Som copywriter skriver Viivi både längre och kortare texter – reklamtexter samt SEO-optimerat material till våra kundföretags nätsidor och översätter texter från svenska till finska. Dessutom producerar hon bild- och videomaterial för våra kundföretag.

 

Genero Crew’s Copywriter & Inbound Marketer Heidi

Heidi heter jag och är skribenten till denna berättelse. På Genero började jag i slutet av mars.

“Jag stötte på Genero i slutet av förra året då jag sökte jobb. Jag var helt begeistrad då jag gick ut från den första arbetsintervjun. Efter den andra intervjun var besvikelsen stor då jag inte fick growth hacker jobbet. Min väldigt skickliga nya kollega som är mer teknisk än mig fick jobbet. Jag nämnde dock att jag är intresserad av inbound-marknadsföring och marknadsföringsautomationssystemet HubSpot – kanske till och med mer än growth hacking som var ett av mina nyare intresseområden.

Det gick några månader och sedan fick jag jobb på Genero. Jag gör Generos egen marknadsföring och inbound-marknadsföring. Jag känner mig väldigt lyckosam! Min dröm har gått i uppfyllelse. Jag får skriva och skapa innehåll och göra marknadsföring åt själva marknadsföringsbyrån.

Fastän jag är finlandssvensk har jag aldrig jobbat på mitt modersmål. Genero är en härligt två- eller till och med trespråkig byrå. Jag gillar den livsglada och trevliga stämningen vi har.

Under min första månad har jag editerat Generos gamla blogginlägg och bearbetat dem i enlighet med inbound-marknadsföringens principer så att de är riktade till våra potentiella ”buyer personas”. Jag har skrivit pressmeddelanden, blogginlägg samt satt mig in i HubSpot.

Då jag intervjuade Josefin och Viivi för denna berättelse och speglade deras tankar med mina egna märkte jag att det vi har gemensamt är den otroligt positiva bilden vi alla fått av Genero redan under arbetsintervjun.

Bekanta dig med Genero Crew’s övriga medlemmar i vår blogg, såsom Oskar som jobbar i Ecuador eller Generos kultur.