En kampanj avslutad och en ny på gång

Marknadsföring

Lanseringskampanj för MUSCH BARF© måltider

Tidigare denna vecka avslutades ännu en framgångsrik kampanj för hundmatstillverkaren Oy MUSCH Ltd. Målet med kampanjen var att få hundägare att testa på de nya MUSCH BARF© måltiderna som kom ut på marknaden i Juli detta år. Vi skapade en Facebook kampanj där alla som gillade MUSCH och lämnade sin e-post fick en kupong med vilken de kunde hämta ut en gratis MUSCH BARF© måltid från närmaste MUSCH återförsäljare. Detta gjorde att målgruppen både fick upp ögonen för MUSCH BARF© måltider och för vilka butiker som säljer MUSCH runtom i Finland. Vi började med att dela ut 10.000 kuponger men eftersom de var slut efter 12 dagar beslutade vi att höja på mängden till 13.000. Totalt delade vi ut ca. 11.000 kuponger på 14 2 veckor. För att fansen skulle veta var det fanns gratis måltider kvar hade vi gjort en karta som uppdaterades varftefter butikerna uppdaterade sin lagerstatus.

Facebook kampanj för nya MUSCH BARF måltider

Kampanjen gav en ökning med ca. 10.000 fans

Målet i första hand var att dela ut en massa måltider till de som redan var fan av MUSCH på Facebook. Men vi ville förstås också ha nya medlemmar till MUSCH underbara facebook-community. Reaktionerna bland hundägarna på Facebook blev också som väntat, nya fans till MUSCH trillade in varje minut och när kampanjen var slut hade vi ökat antalet MUSCH fans från ca. 38.800 till  hela 47.545. 

Från facebook till butikshyllorna

Karta med MUSCH butiker som deltog i kampanjen

Resultatet blev förutom många nya fans även många nya kunder till MUSCH, de nya produkterna gillades av de flesta och det var många som började fundera på att övergå från torrfodret till MUSCH BARF produkter. Det bästa med hela kampanjen var att många som aldrig har vetat var MUSCH produkter säljs nu hittar till sin närmast liggande MUSCH butik pga. att man hamnade att kolla på kartan var butikerna finns och även om de hade gratis produkter kvar i lager. Vi fick också höra av några butiksägare att de fick in många nya ansikten till sina specialdjuraffärer som säljer MUSCH BARF genom den innovativa kampanjen.

Ny kampanj för det tyska postorder- och e-handelsföretaget klingel i finland

 

Förutom MUSCH kampanjen lanserade även för en vecka sedan en Facebook kampanj för det tyska postorder och e-handelsföretaget KLiNGEL. Ifall du inte hört om varumärket förut så är du troligtvis inte heller i målgruppen? KLiNGEL har nämligen nischat in sig på kvinnor 45+ och de har främst sålt via postorder och sina kataloger. Vårt mål med kampanjen är också att målgruppen skulle bli medvetna av KLiNGELs stora urval av kvalitétsprodukter till vettiga priser. Vad skulle de göra på Facebook då? Kvinnor 45+ hör till den grupp som idag växer mest på Facebook i Finland, vilket är en orsak. Den andra är att KLiNGELs varumärke ännu är okänt i Finland men Facebook som verktyg ger möjligheter att bygga en mycket starkare relation mellan målgruppen och varumärket. KLiNGEL i Finland har varit en katalog eller en telefon röst genom att vi nu börjar bygga upp en stark närvaro i sociala medier blir KLiNGEL mycket mera lokalt för målgruppen i Finland.

Nya fans till KLiNGEL

Måndagen den 1.10.2012 lanseras en ny kampanj för en av de största hustillverkarna i finland

Inkommande måndag blir det spännande när vi lanserar en social media kampanj för vår nya kund. För Genero är det en välkänd bransch eftersom Sebastian inledde sin karriär som stockhusförsäljare under studietiden och jag själv hjälpte honom under några månader. Vi tror att det med vår nya kund finns möjlighet att förändra denna bransch genom att skapa nya riktigt spännande digitala lösningar på den sociala och mobila webben.